Ola | 15.01.2019
Po pierwsze warto pamiętać, że najwięcej par bierze ślub w soboty, a najpopularniejszymi miesiącami są kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień oraz wrzesień ze względu na temperaturę i plener. Z tego względu jeżeli planujemy ślub w którymś z tych miesięcy, planowanie i rezerwację należy zacząć z dużym wyprzedzeniem.
W przygotowaniu ślubu i wesela jest naprawdę dużo do załatwienia. Wiadomo, że jest to Wasz dzień - Panny Młodej i Pana Młodego, ale pamiętajcie że nie musicie być zdani tylko na siebie! W organizację warto zaangażować rodzinę i przyjaciół. W wyborze sukni przyda się subiektywna opinia przyjaciółki, świadkowie oczywiście zorganizują wieczór panieński i kawalerski, jeszcze ktoś inny może na przykład zamówić elementy dekoracji. Oddanie najbliższym obowiązków, które nie wymagają kluczowych decyzji, lub po prostu pomoc w doradzeniu, może okazać się sporym ułatwieniem.
Niektóre sprawy, które należy załatwić przed ślubem wymagają całego lub większości dnia, dlatego potrzebny będzie dzień wolny w pracy. Trzeba wtedy pamiętać, że zgodnie z ustawą Prawa Pracy, każdej osobie zatrudnionej na umowę o pracę przysługują dwa dni urlopu w związku ze ślubem. Jest to ogromnym ułatwieniem, być może wtedy najbardziej korzystne okaże się wzięcie urlopu w piątek i poniedziałek.
Oczywiste jest że gospodarzami jest zarówno Panna Młoda, jak i Pan Młody, dlatego warto przeprowadzić wspólna rozmowę i ustalić podział obowiązków podczas przygotowań, tak aby był on w miarę równy i sprawiedliwy. W uporządkowaniu tych spraw pomoże nam sporządzenie listy i harmonogramu. Jest to najlepsza metoda na zapanowanie nad wszystkimi przedślubnymi obowiązkami. Można je podzielić na kilka kategorii, czyli na przykład: załatwienie formalności, wszystkie sprawy związane z miejscem uroczystości, oprawa, indywidualne przygotowania Państwa Młodych. Zawsze trzeba w planowaniu mieć na uwadze, że miejsca i usługi cieszące się dużym powodzeniem, będą wymagały dużo wcześniejszej rezerwacji.
Ważna kwestią w przygotowaniu ślubu jest ustalenie tego, jaki ma się budżet. Żeby to zrobić najpierw musimy się wiedzieć, że najdroższymi sprawami będą sala weselna oraz stroje pary młodej. Następnie musimy się zastanowić i ustalić w jakim mieście organizujemy uroczystość, ile osób zamierzamy zaprosić, ile dni ma trwać uroczystość oraz jaki standard nas satysfakcjonuje. Pamiętajmy, że nie zawsze sukces imprezy tkwi w wysokim budżecie! Najważniejsze, żeby poświęcić dużo czasu i uwagi na myślenie strategiczne – jak najlepiej wykorzystać nasz budżet?